Com aconseguir més visites utilitzant el blog

Una de les principals preocupacions que tenen les empreses al fer-se una pàgina web és la carència de visitants. En molts casos, un cop la pàgina web està online, aquesta no rep les visites esperades. L’objectiu que ens fixem no ha de ser rebre un número molt alt de visites, sinó rebre visitants interessats en contractar els nostres serveis o comprar els nostres productes.

Punt de partida

El punt de partida és una pàgina web amb continguts de qualitat, moderna i, si pot ser, responsiva. També és important disposar d’un blog i actualitzar-lo amb regularitat. Sempre s’ha de pensar en el possible client, en què busca i què vol trobar, ja sigui en els continguts que creem per la pàgina web o pel blog. No es pot orientar mai una pàgina web pensant en la gent que treballa a la pròpia empresa.

Com augmentar les visites amb el blog

Com hem dit anteriorment, s’ha de pensar sempre en què busca i què vol trobar el possible client. Així doncs, una bona manera d’aconseguir noves visites i possibles nous clients, és responent els seus dubtes i preguntes. Posarem tres exemples a continuació.

Si la vostra és una empresa de menjar per emportar, pots ajudar a l’usuari a cuinar i millorar els seus plats, compartint consells i receptes. Si se’n surt i li agrada, el pròxim cop que vulgui comprar menjar per emportar no dubtarà en comprar-lo al vostre establiment.

Si tens un despatx d’advocats, pots ajudar a l’usuari a respondre preguntes o dubtes legals que pugui tenir, utilitzant exemples pràctics. El dia que necessiti un advocat, molt possiblement pensarà en el teu despatx.

Si tens una botiga online de material esportiu, pots fer valoracions dels teus productes o recomanacions d’algun model concret. Si un usuari busca “calçat de running nike” i troba un article al teu blog recomanant algun model en especial, aquest usuari pot acabar comprant les sabatilles a la teva pàgina web.

Així doncs, és de vital importància conèixer al teu client, saber què busca i què vol trobar. Pensa també en crear un títol prou clar o cridaner perquè l’usuari decideixi clicar al teu enllaç i no a un altre als resultats de Google.

També es poden utilitzar vídeos per explicar o resoldre els dubtes que puguin tenir els usuaris. És un mitjà que agrada a molts usuaris d’Internet, ja que és més visual.

Crea continguts que els usuaris vulguin compartir

Si aquests articles que has creat responen els dubtes dels usuaris, els troben útils i en queden satisfets, possiblement els comparteixin a la seva xarxa social preferida, donant a conèixer el teu blog i la teva empresa als seus amics i familiars. És l’esperat efecte boca-orella que sempre funciona.

Fidelització dels usuaris

El blog també és una eina excel·lent per aconseguir la fidelització dels usuaris i/o clients. Si els ajudes amb els seus problemes i dubtes, no dubtaran en subscriure’s al blog via RSS, e-mail o en alguna xarxa social que disposis. Així, ells estaran sempre informats de les novetats i aconseguiràs ser el seu blog de referència del sector.

Vincles amb altres empreses o blogs

Una altra bona manera alternativa de donar-se a conèixer és aconseguir enllaços de pàgines web similars (que no siguin competència), blogs de la mateixa temàtica, pàgines web del mateix barri o ciutat, o pàgines web d’algun amic. Podeu intercanviar enllaços i així ells t’estaran recomanant a tu, i tu a ells.

Articles relacionats