He de renovar la meva pàgina web

Aquesta és una pregunta clàssica que et pots fer per diferents motius:

  • Veus que la pàgina web de la teva empresa té dificultats de navegació
  • Els teus clients no troben allò que busquen
  • Vols estructurar el contingut de diferent manera i no el pots modificar
  • Creus que la teva pàgina s’ha quedat obsoleta en comparació amb les de la competència
  • Tu o algun client l’heu visualitzat des d’un dispositiu mòbil i no hi heu pogut navegar correctament
  • La pàgina web que tens actualment està feta amb Flash i no es visualitza en dispositius mòbils
  • Heu modificat la imatge corporativa de l’empresa i amb la vostra pàgina web actual no t’hi sents identificat
  • Vols aconseguir més visites o ningú et troba a través dels cercadors d’Internet, com Google

Si tens algun d’aquests problemes a la teva pàgina web és normal que et plantegis fer una nova pàgina web i decideixis fer-li un rentat de cara.

És el moment de tenir en compte diferents aspectes abans de renovar o redissenyar la teva pàgina web actual:

Definició d’objectius

Abans d’iniciar el nou projecte has de definir, junt amb l’empresa de disseny web, quins són els objectius de la nova pàgina web, com per exemple: Qui vols que et trobi? És prioritari fidelitzar els teus clients actuals? Vols que et puguin contractar els teus serveis o fer reserves a través de la pàgina web?

Si vols aconseguir nous clients, és important que la pàgina web estigui ben optimitzada per als cercadors (SEO). A més, es pot augmentar la visibilitat de la teva empresa a Internet amb amb una campanya de Google Adwords o utilitzant les xarxes socials.

Tant si vols fidelitzar clients que ja tens com si vols trobar-ne de nous, és important actualitzar el contingut regularment. L’ús d’un blog per a mantenir la web actualitzada és una bona idea.

Anàlisi de la competència

És important analitzar què tenen les empreses de la competència a les seves pàgines web, quins continguts presenten i com els estructuren. Intenta diferenciar-te d’ells destacant els teus punts forts.

Anàlisi del teu públic objectiu

És un punt clau per saber quin enfoc donar-li a la teva nova pàgina web: si va dirigida a un públic jove, si és particular o empresa, si té coneixements informàtics, etc..

Disseny i imatge de la pàgina web

La pàgina web és un aparador online de la teva empresa tots els dies de l’any. Per això, és molt important que la seva imatge sigui única i personalitzada, i que t’hi sentis completament identificat, ja que si no és així, tu mateix te’n cansaràs ben aviat. A més, la pàgina web ha de ser usable, permetent als teus possibles clients trobar tot allò que busquen.

Si vols renovar la imatge corporativa de la teva empresa ara és el moment de fer-ho, just abans de renovar la pàgina web i així poder aprofitar-la.

Pàgina web visible des de qualsevol dispositiu

Aquest és un punt a tenir molt en compte. La pàgina web s’ha de visualitzar de manera òptima i eficient en tots els dispositius, siguin ordinadors, tablets o smartphones. Pots escollir entre tenir una versió web per ordinador i una altra per mòbil mitjançant una webapp, o bé decantar-te per una pàgina web responsiva, que es veurà de manera òptima per a tots els dispositius.

Articles relacionats