l'ascens del m-commerce

El comerç electrònic per mòbil o M-Commerce ha deixat de considerar-se el futur i s’ha convertit en el present. Durant els últims anys s’han diversificat els canals pels quals els usuaris poden comprar a través d’Internet. Avui en dia, és important poder vendre al consumidor a qualsevol lloc on estigui, independentment del dispositiu que utilitzi.

Els consumidors han deixat de discriminar els dispositius mòbils al comprar online. L’any 2014, el 50% del tràfic de comerç electrònic provenia de dispositius mòbils, i el 33% de les compres es van completar amb un dispositiu mòbil. Aquests percentatges han crescut vertiginosament els tres últims anys, així que la tendència és evident. Si mirem les xifres a Espanya, les vendes a través de dispositius mòbils van augmentar en més d’un 120%.

L’any 2014, les vendes per Internet van representar el 17% de les vendes totals en peces de roba. Així doncs, cada cop són més les botigues que opten per tenir una botiga online omnicanal, ja que pot ser clau en el total de la seva facturació anual.

El valor de la botiga online apta per a dispositius mòbils

És importantíssim tenir una botiga online optimitzada per a tot tipus de dispositius mòbils, on els consumidors tinguin una experiència d’usuari el millor possible. Si l’usuari té una experiència mòbil negativa amb la teva pàgina web, aquest marxarà a la competència i perdràs un client potencial. De fet, durant l’últim any, un 41% dels usuaris van accedir a la pàgina web de la competència després d’una experiència mòbil dolenta.

En alguns casos, pots optar també per desenvolupar una app nativa per a la teva botiga. La inversió en aquest cas serà força més elevada que si et decantes per una pàgina web responsive que s’adapti a tots els dispositius mòbils, tablets i ordinadors. Si per exemple, ja disposes d’una pàgina web responsive amb botiga online que funciona molt bé i et dóna beneficis, no seria mala opció animar-te a crear una app nativa per a Android i una altra per a iOS d’Apple. Pot ser una bona manera de fidelitzar encara més als clients que ja tens, ja que s’instal·larien l’app al seu mòbil i et tindrien present dia rere dia.

Tria bé la tecnologia o empresa de programació

Hi ha tecnologies o eines de desenvolupament excel·lents per a tenir una botiga online apta per a tots els dispositius mòbils.

La pàgina web per a mòbils ha de ser ràpida, àgil i fàcil d’utilitzar. Si no és així, el client se sentirà frustrat i pensarà en utilitzar un ordinador o en visitar una altra pàgina web. En aquest cas, les taxes de conversió disminuirien degut a una mala experiència d’usuari i podries perdre un client directe.

Si a la teva empresa us encarregueu de desenvolupar la botiga online, seleccioneu molt bé la tecnologia utilitzada. Si pel contrari, heu de buscar una empresa de desenvolupament web, escolliu una empresa especialitzada amb programadors i dissenyadors com és NSBP.

Articles relacionats