El contingut és essencial per a l’èxit de qualsevol pàgina web. El contingut original del site ha de ser de qualitat, però també s’ha de procurar generar-ne de nou amb temes d’actualitat. Els usuaris, independentment d’on siguin i del dispositiu que utilitzin, poden buscar informació que vosaltres els hi podeu oferir. A continuació us presentem cinc raons per les quals la creació de continguts hauria de formar part del vostre pla de màrqueting online:
1. Millora la visibilitat de la vostra pàgina web als cercadors com Google
Si disposeu d’una pàgina web amb 10, 30 o 50 pàgines estàtiques, només podreu escriure una quantitat finita d’informació sobre la vostra empresa i els seus productes o serveis. En la majoria d’ocasions, aquest contingut és estàtic i no canvia mai o pràcticament mai. Si per al contrari disposeu d’un blog o apartat de notícies i creeu un article setmanal, això suposaria unes 50 pàgines noves a l’any. Aquestes pàgines tindran contingut fresc i actual amb informació que els usuaris volen trobar. A més, Google valora molt positivament aquest contingut fresc i rellevant i mostrarà el vostre blog en posicions destacades dels seus resultats de cerca. No oblideu que amb cada article i pàgina addicional que creeu a la vostra pàgina web, generareu trànsit nou que no aconseguiríeu amb la resta de continguts dels que disposeu.
2. Dóna una imatge més social
En general, els usuaris no estan massa interessats en interactuar amb empreses a les xarxes socials. Per aconseguir-ho ha d’haver-hi una bona feina al darrera, a no ser que estiguem parlant d’una empresa de moda entre els consumidors. Una bona manera d’aconseguir interacció amb els usuaris a través de les xarxes socials és oferint-lis continguts actuals, útils, educatius o entretinguts que ells vulguin distribuir o promoure entre els seus amics o seguidors.
3. Obre nous canals de comunicació
Si els usuaris poden interactuar amb el vostre contingut a través de les xarxes socials o dels comentaris al propi blog, podreu crear converses amb els vostres clients i us permetrà saber què pensen o com actuen. Així, podreu descobrir les necessitats que tenen o saber quina imatge tenen de la vostra empresa. Tot això ho podreu utilitzar per incorporar nous serveis o preparar ofertes concretes.
4. Funciona sigui quina sigui la branca de la vostra empresa
En moltes ocasions es considera, erròniament, que la creació de continguts no funciona per a algun sector determinat o marca concreta. Si algú fa aquesta afirmació és que no ho ha provat i és refractari a intentar-ho, ja que la creació de contingut fresc, actual i rellevant pot ser clau en qualsevol sector i indústria. Sempre hi ha algú a l’altra banda que està interessat en saber més o en trobar alguna informació concreta que vosaltres li podeu oferir.
5. És útil per a qualsevol canal de Màrqueting
Generar contingut nou i rellevant és beneficiós per a la resta de canals de comunicació i per a l’empresa en general. Si l’empresa està fent una campanya de màrqueting concreta per ràdio o televisió, a algú li pot cridar l’atenció i buscar sobre l’anunci a Internet. Pot ser molt útil tenir un article al blog parlant-ne o aprofundint més sobre la campanya o promoció.
Vist tot això, esperem que us hàgiu animat a tenir un blog i a omplir-lo de contingut actualitzat que aporti un valor addicional a la vostra pàgina web. Si no disposeu del temps necessari, podeu contractar una empresa com la nostra per a crear aquests continguts frescos i actuals, optimitzats per als cercadors d’Internet.
Hola!
L’ultim paragraf del vostre article (i la resta eh…) m’ha interessat molt ja que en moltes ocasions un es troba que no sap ben bé que publicar ni perque. Potser ens podeu donar un cop de mà en aquest sentit.
Petons a tort i a dret!
Molt interessant! Ho aplicaré al meu blog, gràcies.