Blog WordPress

Un blog pot ser l’eina idònia per a la comunicació online de l’empresa, juntament amb la pàgina web i les xarxes socials o professionals. Com qualsevol altra eina de comunicació, s’ha de saber portar i gestionar.

Un blog no és el lloc adequat per vendre o fer publicitat dels nostres productes, tot i que també es pot combinar fent-ho d’una manera poc reiterativa. Així doncs, el blog s’ha d’utilitzar per escriure informació relacionada amb el nostre sector que pugui interessar al nostre públic objectiu, donant un valor afegit als nostres serveis.

El blog s’ha d’actualitzar periòdicament i no és recomanable que passi molt de temps entre la publicació d’un article i la següent, ja que la imatge que es pot transmetre en aquest cas és la contrària a la que volem oferir. També hem d’estar sempre atents als comentaris que els usuaris del blog ens deixen als nostres articles i respondre amb la major brevetat possible.

Un blog corporatiu pot servir tant per donar a conèixer la nostra empresa, com per fidelitzar als clients que ja tenim. Si creus que amb un blog pots crear articles interessants per als teus clients, no ho hauries de dubtar.

Una bona manera de decidir quins articles escriure al teu blog és pensar en quina informació estan interessats els teus clients i de quina manera els hi agradaria trobar-la. Pensa també en acompanyar els articles amb fotografies, infografies o gràfics que donin més valor al text.

És important també tenir en compte diversos factors estructurals o funcionals del blog que ajudaran al seu creixement i, per tant, al de l’empresa:

  • Bona organització dels articles per categories i etiquetes.
  • Col·locació de posts relacionats al final de cada article.
  • Els usuaris han de poder participar i escriure comentaris a cada article d’una manera ràpida i senzilla.
  • Els usuaris han de poder compartir fàcilment els articles a les xarxes socials com Twitter o Facebook.
  • Els usuaris han de poder subscriure’s fàcilment, ja sigui per RSS o per e-mail.

Si el teu blog està ben creat i optimitzat, i aconsegueixes crear articles de qualitat que interessin als usuaris, veuràs una sèrie de millores i avantatges per al teu negoci:

  • Un augment de visites al teu blog i en conseqüència a la teva pàgina web.
  • Una major visibilitat de la teva empresa a Internet.
  • Una millora en el posicionament del teu blog i de la teva pàgina web als cercadors d’Internet, sobretot si inclous el blog dins la pàgina web.
  • Un millor coneixement dels teus clients o possibles clients, ja que podràs interactuar amb ells amb els comentaris que deixin, així com veure a les estadístiques quins són els articles que més els hi interessen.

Tots aquests avantatges es poden resumir en que el blog t’ajudarà a tenir una marca més potent, ja que hi haurà més gent que et coneixerà i, d’altra banda, hauràs pogut millorar la relació amb els teus clients. A més, treballar amb un blog desenvolupat en WordPress o amb un sistema similar és bastant senzill i, un cop creat, el pot gestionar qualsevol persona amb coneixements informàtics bàsics.

Decideix-te i obre un blog per a la teva empresa!

Articles relacionats